Latvijā un pasaulē olu diēta ir kļuvusi populārā, jo daudzi sabiedrībā pazistāmi cilvēki ar tās palīdzību ir zaudējuši daudzus kilogramus. Diēta ilgst vienu nedēļu līdz vienu mēnesi un tās laikā liels uzsvars tiek likts uz olu lietošanu, taču tā nebūt nav vienīgā ēdienreižu sastāvdaļa. Savā būtībā tā ir uzskatāma par savdabīgu Atkinsa diētas paveidu, kuras ietvaros tiek būtiski ierobežots uzturā uzņemto ogļhidrātu daudzums.

Plašsaziņas līdzekļos ir atrodamas ziņas par cilvēkiem, kas nometuši 20 un vairāk kilogramus ar olu diētas palīdzību mēneša laikā, tomēr vai šī informācija ir uzskatāma par uzticamu? Pirms sapriecāties par šādu perspektīvu ir svarīgi saprast – jo vairāk Jūs tagad sverat jo vieglāk Jums būs zaudēt lieko svaru.

Ja Jūs sākotnējais svars ir 120 kg vai 100 kg, tad zaudēt 20 kg mēneša laikā var būt reāli, bet nebūtu vēlams šo diētu izmantot ilgāk kā vienu, divas nedēļas. Pretējā gadījumā svara zudums būs daudz mazāks, turklāt jāapzinās, ka tik strauji zaudēt svaru noteikti nav veselīgi. Šo diētu var uzskatīt par samērā vienveidīgu un galvenā slodze tās ietvaros būs aknām, nierēm, aizkunģa dzedzerim. Pirms ķerties pie šīs diētas izmēģināšanas, konsultējieties ar ārstu vai uztura speciālistu un pārliecinieties, ka Jums garšo vārītas olas, jo tās būs jāēd vairāk kā Lieldienās.

Olu diētas receptes 2 nedēļām

1. nedēļa

Pirmdiena

  • brokastis: divas vārītas olas un auglis
  • pusdienas: divas pilngraudu maizes šķēles un auglis
  • vakariņas: vārīts cālis un salāti

Otrdiena

  • brokastis: divas vārītas olas un auglis
  • pusdienas: vārīts cālis un zaļie salāti
  • vakariņas: apelsīns, salāti un divas vārītas olas
 Trešdiena
  • brokastis: divas vārītas olas un auglis
  • pusdienas: 1 pilngraudu maizes šķēle, tomāts, zemtauku siers
  • vakariņas: vārīts cālis un salāti

Ceturdiena

  • brokastis: divas vārītas olas un auglis
  • pusdienas: auglis
  • vakariņas: tvaicēts cālis

Piektdiena

  • brokastis: divas vārītas olas
  • pusdienas: vārīts cālis un tvaicēti dārzeņi
  • vakariņas: grillēta zivs un salāti

Sestdiena

  • brokastis: divas vārītas olas
  • pusdienas: auglis
  • vakariņas: tvaicēts cālis un salāti

Svētdiena

  • brokastis: divas vārītas olas un auglis
  • pusdienas: tomātu salāti un tvaicēti dārzeņi ar cāli
  • vakariņas: tvaicēti dārzeņi

2 nedēļa

Pirmdiena

  • brokastis: divas vārītas olas
  • pusdienas: salāti un auglis
  • vakariņas: apelsīns, salāti un divas vārītas olas

Otrdiena

  • brokastis: divas vārītas olas
  • pusdienas: divas vārītas olas un tvaicēti dārzeņi
  • vakariņas: salāti un grillēta zivs

Trešdiena

  • brokastis: divas vārītas olas un auglis
  • pusdienas: vārīts cālis un salāti
  • vakariņas: apelsīns, salāti un divas vārītas olas

Ceturtdiena

  • brokastis: divas vārītas olas un auglis
  • pusdienas: tvaicēti dārzeņi, divas vārītas olas un zemtauku siers
  • vakariņas: tvaicēti dārzeņi un salāti

Piektdiena

  • brokastis: divas vārītas olas un auglis
  • pusdienas: tunča salāti
  • vakariņas: divas vārītas olas un salāti

Sestdiena

  • brokastis: divas vārītas olas un auglis
  • pusdienas: vārīts cālis un salāti
  • vakariņas: augļi

Svētdiena

 

  • brokastis: divas vārītas olas
  • pusdienas: tvaicēti dārzeņi un tvaicēts cālis
  • vakariņas: tvaicēti dārzeņi un tvaicēts cālis

 

Papildus informācija par olu diētu

Lapu salātus un dārzeņus ar zemu ogļhidrātu daudzumu varat ēst, cik vēlaties. Pie šādiem dārzeņiem pieder – lapu salāti, brokoļi, sparģeļi, sēnes, cukini, spināti, avokado, ziedkāposti, zaļās pupiņas, virziņkāposti, gurķi, briseles kāposti, selerijas, tomāti, redīsi, ķiploki, sīpoli, baklažāni, gurķi, artišoki u.c. Dārzeņus vēlams (bet ne vienmēr) lietot vārītus, taču jāizvairās no taukvielām.

Augļu daudzums ir ierobežots ar vienu porciju dienā. Cita ogļhidrātu pārtika, piemēram, maize, makaroni, kartupeļi nav vēlami, taču pāris reizes tievēšanas periodā maize ir iekļauta ēdienreizēs. Ūdeni varat lietot bez ierobežojumiem, vēlams pat samērā daudz, taču ne gāzētu ūdeni. Tāpat varat lietot arī kafiju un tēju, taču bez piena vai cukura, kuru vēlams uz diētas laiku vispār izslēgt no uztura.

Svarīgi – fiziskās aktivitātes vēlamas katru dienu, to intensitāte atkarīga no Jūsu fiziskās sagatavotības, taču jārēķinās, ka bez kustībām rezultāts būs mazāk iepriecinošs.

Secinājumi

Autori reklamē šo diētu, kā iespēju zaudēt, līdz pat 20 kg mēneša laikā, taču šāds svara zudums ir uzskatāms par pārlieku strauju un optimāli būtu censties sasniegt daudz piezemētākus mērķus. Galvenais uzsvars ēdienreizēs tiek likts uz olām, vistas gaļu un tvaicētiem dārzeņiem. Ēdot daudz olas, var parādīties slikta elpa un daļa tievētāju ziņo par nespēku. Ja diētas laikā novērojat negatīvas izmaiņas veselībā, konsultējieties ar savu ārstu. Varam droši apgalvot, ka ilgtermiņā olu diēta nedos pozitīvu rezultātu, ja neuzlabosiet savu dzīvesveidu un pārtikas lietošanas ieradumus.

Avoti:

  • inspireloveandhealth.com/the-boiled-egg-diet/
  • authoritynutrition.com/21-best-low-carb-vegetables/
  • diet-blog.com/16/egg-diet.php