Rindas pie ārsta mēdz būt nedēļām un pat mēnešiem garas, taču ne visās ārstniecības iestādēs noslogojums ir vienāds. Vienā slimnīcā līdz vizītei pie ārsta var būt jāgaida vairāki mēneši vai pat pusgads, savukārt citā ārstniecības iestādē rinda var būt mazāk par vienu nedēļu. Lai palīdzētu Latvijas iedzīvotājiem ātrāk saņemt valsts apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus ātrāk, Nacionālais veselības dienests ir izstrādājis noderīgu risinājumu.

Kur  pārbaudīt, cik gara ir rinda pie ārsta?

Ziņas par valsts apmaksātu veselības aprūpes pakalpojumu saņemšanas iespējām tiek aktualizētas reizi mēnesī. Šī iemesla dēļ apkopotajai informācijai ir tikai informatīvs raksturs un precīzākas ziņas par rindas garumu varat saņemt, sazinoties ar izvēlētās ārstniecības iestādi pa telefonu vai e-pastā.

Informācija par valsts apmaksāto medicīnas pakalpojumu pieejamību tiek apkopota mājaslapā rindapiearsta.lv vai http://www.vmnvd.gov.lv/lv/rindapiearstalv. Ja pamanījāt kļūdu, ziņojiet uz info@vmnvd.gov.lv vai 80001234

Datu bāzē var atlasīt informāciju pēc šādiem kritērijiem: Speciālisti, Izmeklējumi, Dienas Stacionārs, Rehabilitācija, Zobārstniecība. Papildus tam ir iespējams izvēlēties ārstniecības iestādes pēc to atrašanās vietas (Rīgas reģions, Vidzeme, Kurzeme, Latgale, Zemgale).

Rindas garumam kā minimālais gaidīšanas laiks ir norādīts – 5 dienas, t.sk. situācijās, kad rindas gaums ir mazāks par 5 dienām. Precīzu informāciju par rindas garumu, varat noskaidrot, sazinoties ar izvēlētās ārstniecības iestādes reģistratūru.

Noderīga informācija

  • Latvijas iedzīvotājiem ir tiesības saņemt valsts apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus neatkarīgi no savas dzīves vietas vai ģimenes ārsta atrašanās vietas.
  • Vienlaikus ir iespējams pierakstīties rindā vairākās ārstniecības iestādēs. Svarīgi – lai uzlabotu pakalpojumu sniegšanas iespējas un kvalitāti, informējiet ārstniecības iestādes, kurās neplānojat ierasties uz vizīti. Atcelts pieraksts ļaus šo laiku rezervēt citam pacientam.
  • Medicīnisko palīdzību ārpus ģimenes ārsta darba laika ir iespējams saņemt a) pie dežūrārstiem, b) steidzamās medicīniskās palīdzības punktos, c) vēršoties slimnīcu uzņemšanas nodaļās, d) zvanot uz ģimenes ārstu konsulatīvo tālruni.
  • Ja dzīvībai draud briesmas, izsauciet Neatliekamās medicīniskās palīdzības brigādi (ātrā palīdzība), zvanot uz 113.

Kā saņemt valsts apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus?

  • Apmeklējiet savu ģimenes ārstu un informējiet par savu veselības stāvokli un sūdzībām.
  • Ģimenes ārsts veic novērtēšanu un pieņem lēmumu par nepieciešamājām pārbaudēm un izmeklējumiem, lai precizētu diagnozi vai ārstēšanu. Pārbaudes var būt ambulatoras (ārsta speciālista konsultācija, laboratoriski izmeklējumi, diagnostika) vai stacionāras (ķirurģiskas manipulācijas, rehabilitācija u.c.)
  • Piesakies vizītē ārstniecības iestādē pie ārsta, kuram ir noslēgts līgums ar Nacionālo veselības dienestu (šo informāciju var precizēt, zvanot uz reģistratūru).
  • Svarīgi – Latvijā ir vesela virkne ar veselības aprūpes speciālistiem, kuru apmeklēšanai nav vajadzīgs ģimenes ārsta nosūtījums. Tiešās pieejamības speciālisti – ginekologs; oftalmologs; pediatrs; sporta ārsts; bērnu ķirurgs; onkologs, ja pacients slimo ar onkoloģisku slimību; endokrinologs, ja pacients slimo ar cukura diabētu; dermatovenerologs, ja pacients slimo ar seksuāli transmisī­vajām slimībām; pneimonologs, ja pacients slimo ar tuberkulozi; psihiatrs vai bērnu psihiatrs, ja pacients slimo ar psihisku slimību; narkologs, ja pacients slimo ar alkohola, narkotisko vai psiho­tropo vielu atkarību; infektologs, ja slimo ar humānā imūndeficīta vīrusa infekciju.

Izmantotie avoti un papildus informācija